Mogen wij even persoonlijk worden?
Er wordt nog altijd met regelmaat gedacht dat marketing alleen maar het maken van reclame is en je geen (waargebeurde!) verhalen gaat vertellen om jouw bedrijf, dienst of product aan de man te brengen. Niets is minder waar. De consument wil tegenwoordig een gevoel hebben bij het bedrijf of merk van zijn keuze. Er moet een gunfactor zijn en emotie. Dat roep je niet op door alleen maar te vertellen dat je zo goed bent, zo goedkoop bent of zo je best doet.
Laat je klant aan het woord, een medewerker, een ervaringsdeskundig of welke relevante persoon die iets over jou product of dienst kan vertellen. Het is al langer geaccepteerd om bekende Nederlanders te laten zeggen dat ze gebruik maken van jouw product op dienst, maar tegenwoordig gaat dat nog veel verder.
Onlangs was ik op bezoek bij een bedrijf dat opleidingen verzorgt voor –met name- de bouwbranche. Keurige website en zo nu en dan een (nogal onpersoonlijk) bericht op social media. Klanten werden op de hoogte gehouden van het programma voor de komende tijd. Enfin, zelf vonden ze eigenlijk dat ze het best goed deden. Tot ik hen vertelde dat ik, toen ik zat te wachten op degene met wie ik de afspraak had, een paar jonge knapen binnen zag komen voor een cursus. Cap achterover, beetje macho, je kent het wel. Mijn brein draaide direct overuren. Ik opperde mijn gesprekspartners dat je, wanneer je aansprekende content wilt creëren, bijvoorbeeld deze jongens aan het woord moet laten. Bij voorkeur vóór en na hun cursus..
Wij, van HT-C Communicatie en Marketing, zijn goed in het vertellen van het persoonlijke verhaal. Of dat nou in de vorm van een interview is of in de vorm van een achtergrondverhaal. Meer weten? Neem dan contact met ons op via of .