Aan de slag met content marketing!
Content marketing valt inmiddels niet meer weg te denken uit onze (online)communicatie. Toch is lang niet iedereen c.q. niet elke organisatie overtuigd van het nut. Ik hoop, met onderstaande informatie, de twijfelaars en criticasters ‘om’ te krijgen.
Uit een breed onderzoek dat het bedrijf Newscred onlangs heeft gedaan, kwamen heel wat opzienbarende feiten naar voren. Enkele conclusies en beweringen die uit deze studie naar voren kwamen zijn:
- Content marketing gaat de marketingindustrie beheersen.
- Er worden dagelijks 27.000.000 vormen van content gedeeld.
- 9 van de 10 bedrijven levert content.
- 78% van de marketingmanagers s van mening dat content, gericht op de behoefte van de klant, de toekomst heeft.
- 54% van de merken hebben een content manager in dienst of huren die expertise in.
- 79% van de marketeers rapporteert dat er een verschuiving plaatsvindt richting branded content.
- 86% van de Business-to-Consumers zetten content marketing in en 91% van de Business-to-Business marketeers volgen dit voorbeeld.
- 64% van de B2B content marketeers beschouwt de productie van voldoende content als de grootste uitdaging.
- Met bloggen creëer je meer verkeer en meer leads.
- Elke maand lezen 329 miljoen mensen blogs.
- Blogs leveren sites 434% meer geïndexeerde pagina’s en 97% meer geïndexeerde links op.
- 37% van de marketeers beweert dat bloggen de meest waardevolle contentvorm is voor marketing.
- Organisatie die vaker dan 15 maal per maand bloggen, hebben 5 maal meer verkeer dan bedrijven die niet bloggen.
- Gedeelde content heeft 5 meer kans om te leiden tot een aankoop.
- 87% van de B2B marketeers gebruikt social media voor content distributie.
- 80% van de gebruikers willen contact met merken op Facebook.
- Content vergroot de betrokkenheid en loyaliteit met een merk.
- Interessante content is een van de voornaamste reden dat mensen merken volgen via social media.
- 70% van de consumenten leert een bedrijf liever kennen via content dan via advertenties.
- 90% van de consumenten vindt content, afgestemd op de klant, waardevol en 78% gelooft dat dit soort organisaties graag een goede relatie willen opbouwen met de klant.
- 60% van de consumenten heeft een positief beeld van het bedrijf nadat ze waardevolle content op de website hebben gelezen.
- 58% vertrouwt redactionele content.
- Artikelen met afbeeldingen hebben 94% meer views dan artikelen zonder foto’s.
- Percentages van conversies zijn 105% hoger als er gebruik gemaakt wordt van beoordelingen en product reviews.
Kortom, investeren in content marketing is cruciaal om je bedrijf succesvol op te bouwen. Is jouw organisatie (nog) niet toe aan het in dienst nemen van een content manager? Dan heeft HT-C Communicatie en Marketing de oplossing. Zullen wij daar eens over praten? Bel of mail ons voor een afspraak: of .